Un an în Germania

goslar-354225_1280

Aici timpul zboară. Nu ştiu cum a trecut un an, dar îmi dau seama că a trecut pentru că am mai întors o pagină din calendar. Un an. Nu ştiu ce aş putea să scriu ca să nu devină clişeu. Parcă ieri ne coboram din microbuz şi cu emoţii mă îndreptam spre căsuţa ce avea să ne fie cămin pentru următorul an.

O văd şi acum pe proprietară în pragul uşii gata să ne primească şi pe noi în incinta casei ei. La un an, îmi dau seama că Dumnezeu i-a folosit pe oamenii ăştia ca să nu ducem lipsă de nimic material. Nu a trebuit să cumpăr niciun mobilier, pentru că totul era aici, chiar dacă noi pe parcurs am mai achiziţionat câte ceva. În principiu totul era pregătit.

Pentru mine era totul nou. Totul străin şi ciudat, oameni cu un limbaj pe care eu nu îl înţelegeam, obiceiuri diferite.

Dar a trecut un an şi deşi fiecare avem un loc în ţară unde să ne întoarcem, pentru noi ca şi familie aici e casa noastră. Ne-am făcut prieteni, am învăţat cât de cât limba (cât să ne descurcăm), am descoperit locuri şi oameni noi. Ne-am confruntat cu experienţe noi, unele amuzante altele mai grele (gen înţelegerea actelor, vizitele medicale sau convorbirile telefonice), dar prin toate Dumnezeu a fost cu noi.

Acum îi mai înţeleg pe nemţi, încerc să înţeleg cultura lor şi să iau ce e bun. În anul ăsta pot să zic că am mai crescut.

După opt luni în care mergeam la biserica de nemţi şi nu înţelegeam mai nimic, ne-am bucurat de prima biserică de români deschisă în Karlsruhe. Dumnezeu ne-a adus împreună din toate colţurile României. Am fost pentru prima dată părtaşi la înfiinţarea unei biserici. Până acum tot alţii ne-au slujit. Acum am văzut că e timpul nostru să slujim.

Dumnezeu e credincios. Din nimic a făcut omul, din nimic poate să aducă ploaia, din nimic poate să facă totul. Doar noi să deschidem ochii să-L vedem.

Sunt nerăbdătoare să văd în continuare ce are Dumnezeu în plan cu noi. Până atunci ar fi înţelept să trăim fiecare zi ca şi cum ar fi ultima. Aşa ne-am face mai mult timp pentru Cer.

 

One thought on “Un an în Germania

Leave a Reply

