Când ideile îşi iau pauză

thought-2123971_640

Orice om, fie el copil sau adult, are nevoie la un moment dat de o pauză. De ce nu şi-ar lua şi ideile o pauză?

 

Începutul de săptămână mă găseşte cu o grămadă de planuri şi lucruri de făcut. Suntem în plin proces de mutare în alt apartament, în căutare de mobilă, cu tot felul de gânduri gen unde mutăm dulapul, patul etc. Totuşi vremea de afară, mai exact lipsa soarelui şi apariţia norilor şi a ploii, mă aduce din nou cu degetele pe tastatură, refugiul meu din zilele mohorâte.

Îmi amintesc de predica de ieri şi gândul mă duce la trecut, la melodia lui Sunny: „Nu vă mai gândiţi la ce a fost…” Ideea era să nu mai privim la trecut, să nu ne mai agăţăm de momente care au fost şi azi nu mai sunt, de eşecul de ieri, ci să privim încrezători înainte.

Totuşi e bine să ai pietre de aducere aminte, momente binecuvântate de care să îţi aminteşti şi să fii recunoscător. Dar de cele mai multe ori noi ne uităm la ce am avut şi nu mai avem. Da, am avut idei creative despre ce să scriu şi am ştiut ce să pun pe foaie fără să mă opresc. Am avut idei bune de a organiza un eveniment, de a face o surpriză unei persoane dragi, de a începe lucruri care să aibe o finalitate, dar nu am dus la capăt acel gând. Ideile spontane şi creative sunt cele mai frumoase, dar dacă rămânem blocaţi în ce am fi putut face şi nu ne gândim la ce putem face acum în prezent, trăim în trecut.

Astăzi, Dumnezeu ne mai dă încă o zi în care putem să punem în aplicare ideile ce ne vin în minte. Şi chiar dacă ţi se pare că ideile parcă şi-au luat o pauză şi nu vor să se mai întoarcă pentru a lucra ceva constructiv, de îndată ce tu te pui pe treabă vor veni şi ele rând pe rând înapoi.

Îmi amintesc de câteva sfaturi pe care profesoara de Scriere creativă ni le spunea tocmai în contextul ăsta, în care nu mai ai nicio idee despre ce să scrii sau ce să faci. Aici era vorba despre scris, dar cred că se aplică şi în alte situaţii. Ieşi în natură. O plimbare bună îţi trezeşte simţurile spre a crea ceva. Fii atent la ce e în jurul tău. Ascultă vântul, ploaia. Admiră o floare, vezi câte nuanţe de culori au petalele. Urmăreşte o pasăre cum zboară. În zona noastră avem multe berze. În sate cuiburile sunt real vizibile pe stâlpii electrici şi mai ales în copaci. La un moment dat, berzele fac un zgomot ritmic din cioc. Am aflat că în felul ăsta comunică între ele. Mi s-a părut interesant.

O scurtă ieşire în aer liber poate să îţi readucă bucuria, cheful de a scrie, de a compune şi crea. Şi vei vedea că ideile se vor sătura de atâta pauză şi vor reveni în mintea ta gata de a fi puse în aplicare.

Deci, ideile tale s-au întors din pauză sau trebuie să te duci după ele?

Leave a Reply

